tisdag 4 november 2008

Introduktionen av min blogg

Den här bloggen kommer att behandla och kommentera följande ämnen:

  • Immaterialrätt och hur ny teknik förändrar sociala och ekonomiska strukturer. Varför pirater är det bästa som kan hända kulturindustrin.
  • Demokrati, varför en representativ demokrati i 1800-talstappning inte är det bästa eller ens önskvärda alternativet till samhällsstyre idag och vad man kan göra åt det.
Jag är i övrigt småbarnsförälder, akademiker, intresserad av friluftsliv och brödbak men det kommer jag lämna därhän för den här bloggen då den främst kommer fungera som min ventil när det gäller frågor som jag känner att jag vill nå ut med till många.

Stringens i mina och andras resonemang är något jag värdesätter, så jag uppskattar kommentarer som i sak vill bemöta det jag skriver. Ska försöka förhålla mig rationell till de ämnen jag tar upp, även om man självklart alltid har sina egna värderingar med sig.

Mina första inlägg kommer med största sannolikhet handla om IPRED1, denna fantastiska lagkonstruktion om statligt sanktionerad utpressning som vill bevara en monopolindustri oavsett oddsen för att lyckas eller riskerna för collateral damage. 

Inga kommentarer: